11 Ara 2013

Parlayan Hançerler (House of Flying Daggers), 2004



     2004 , Çin yapımı olan bi filmin orjinal adı ' Shi mian mai fu', IMDb den 7,5 almış ama benden tam oy aldı :) Konusu, dövüş efektleri ve oyunculuk çok iyiydi.

        Hem aşk hem de dövüş sahneleri içeren bu filmde ilk önce önyargı yapmıştım,- dövüş filmleri pek izlemem- ama yaptığım önyargıya pişman oldum. Konusu şu şekilde; M.S 859 yılında Tang Hanedanlığının rejimine başkaldıran bi örgüt vardır. Parlayan Hançerler'dir işte bu da.
    
      Bu örgütten bi dansçı kız (Mei)bulunur -ayrıca kördür-ve tutuklanır ancak baştaki bi askerin(Leo) aklına kızın güvenini kazanarak o örgüte ulaşma fikri gelir ve böylece diğer askere(Jin) planını anlatır. Jin kızı esaretten kurtarıp onu kaçıracak ve evine götürecektir fakat plana sadık kalıp ona aşık olmaması gerekmektedir. Her zamanki gibi yine br engel :) Fakat işler planlandığı gibi gitmeyecektir üstelik işin içine aşk üçgeni (olmazsa olmaz) girecek ^^





   Beni en çok etkileyen sahnelerden biri Mei'nin Yankı Dansı yaptığı sahneydi sanrırım bi 6-7 kere izledim ^^ İzlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Filmi izlerken sonunda neye uğradığınıza şaşırıyorsunuz. Oyunculara gelirsek Asker Jin (Takeshi Kaneshiro) ve örgüt üyesi Mei (Zhang Ziyi) Bir Geyşanın Anıları' nda da oynamıştı - Sayuri-. Oyunculuk son safhada, senaryo izleyiciyi içine çekiyor ve dövüş efektleri..işte bayıldığım nokta orası :) Harika bi film, kesinlikle izleyin ve yorumlarınızı bekliyorum ^^
                                                                   Mei, Echo Dance

    

                                                                           Jin

0 yorum:

Yorum Gönder