11 Ara 2013

Neden K-drama İzliyoruz ?


                 İlk Kore dizisi izlediğimde sanırırm 3 sene önceydi ve arkadaşımın 'Kızım, çok hoş bi dizi buldum, çok tatlıı ' diyip ağzını bükmesiyle başladı :) Bahsettiği dizi ' Personal Taste'. Ben de onu kıramadım ve beraber izledik bi bölümünü, arkadaşım kırılmasın diye öylesine izlediğim dizi beni bugünlere getirdi sağolsun ^^  Ve tabiki en öenmli etkilerden biri Lee Min Ho'dur benim için.(başroldeydi dizide). Şimdi size neden kore dizisi izliyoruz sorusunu soruyorum ve kendim de bikaç cevap buldum.

   1. Diziler bi kere 16-25 bölüm arası. Yani konuyu fazla işleyip insanı boğmuyorlar ya da tadında bırakıyorlar diyelim :)

   2. Benim en sevdiğim yanlarından biri de ikili ilişkiler ki genelde bu birbiriyle sürekli didişme halınde olan fakat asla ayrılamayan tipler. Hele erkeklerin sevdiği kıza davranış biçimleri, çocuksu hareketleri, en ufak şeyde kıskançlıktan ölmeleri, böbürlernmeleri daha neler neler..

  3. Senaryolar. Genellikle bu da büyük etken. Çoğu dizinin konusu akla gelmeyecek türden ve yine beğendiğim özelliklerden birisi; kötü bi olay varsa iki bölüm sürmeden hallediliyor ya da yanlış anlaşılmalar dizinin gidişatını etkilemiyor ama her senaryoya iyi diyemeyiz onu da bi kenara yazalım :)

  4.Başroller tam bir Yunan mitolojisinden fırlamış heykel gibiler. Erkeği, kızı farketmiyor. Beni daha çok erkek başroller ilgilendiriyor gerçi :) Zaten normalin üstündeler bi de o tatlı ve özenilesi davranışlarıyla .. ısrarla ülkemize bekliyoruz :)



  5. Korece ve Kore kültürü. Dillerimiz Ural-Altay dillerinden geldiği için sondan eklemeli yani anadilimizle korece çok benzerlikler gösteriyor öğrenilmek istense çokta zorlanmayacağınızı sanıyorum çünkü ben çoğu şeyi dizilerden öğrendim, pratik olarak ^^  Kültürü çok alışık olmadığımız bi kültür bu yüzden ilgi çekici ve bağlılar 2013 yılında hala çubukla yemekten vazgeçmiyorlar bu çok güzel. Kıyafetleri, saygıları, geleneksel müzikleri... Kültür alışverişi yapmak istiyorum, ben onlara Türkçe kültürünü öğreteyim onlarda Kore kültürünü hoho :)


                      Kore' yi sevmeye devam.. FIGHTING !!!


            Sizin de nedenlerinizi merak ediyorum :)

0 yorum:

Yorum Gönder