24 Tem 2014

Otostopla Kore'ye gidecek gezgin aranıyoor !


   Hedef Seoul !!!
   Bugünkü planımız hayal amaçlı seyahat. Ne demek oluyor bu hayal amaçlı seyahat? Yani şu anda aklınıza oppanızla Gwanghamun meydanında gezdiğinizi farzederken annenizin 'Şu çöpü at!' demesiyle aslında anca kapının önüne kadar seyahat edebileceğimiz gerçeğini kabullenip köskös oturmaktır. Buna karşın 'Görürsünüz siz, gideceğim oraya!' demeliyiz, vazgeçmeyin kızlar, fighting !!

    Sizin için üşenmedim oturdum, düşündüm ve gezimizi en ucuza nasıl kapatırız onu araştırdım. Öncelikle en başa gidecek olursak ilk sorumuzla başlıyorum:

  1. Ben nasıl gideceğim oraya ?

   Bunun için ilk yapmamız gereken tabi ki ve tabi ki de ana-babamızdan o zor izni koparabilmek. Ya da şanslıysak öğrenim görmeye 1 seneliğine Kore'de burs kazandım diyerek pekte iç açıcı olmayan bir yalanla kandırabilirsiniz. Bu işlemi tamamladıktan sonra sermayeniz var mı bi ona bakın. Gideceğim, yiyeceğim, içeceğim derken ikinci gün dımdızlak kalmayın ortada. Ben sanki 1 Ocak 2015'te gidip 8 Ocak 2015'te dönüyormuş gibi ele aldım. Herşeyimiz tamamsa yola çıkalım artık :)

 2. Ne ile gideceğim ben oraya ?

  Artık işlerin ciddileştiği o kesin noktadayız. Durumumuza göre taşıt belirlenir. Bittabi havayollarını araştırıp ucuzuyla gitmek lazım. Ama ben o kadar para veremem derseniz kara yolunu tercih edip bir aylık sürenin sonunda iki gün gezip geri gelebilirsiniz :) Araştırdım. En ucuz havayolları emrinize amadedir efenim:

    1.Qatar Airways: Doğal gazı,  uçak yakıtı olarak kullanan ilk havayolu şirketidir. Ucuz ve maliyetlidir. Bakalım gidiş-dönüş ne kadar tutuyor:

    Toplam 574,99 euro tutuyorsa hesaplayıp kendi para birimimize çevirelim. Hiç anlamam eurodan dolardan. Çevirdiğimiz zaman, fiuuvvv 1,620,90 tl ediyor. Evet gidiş-dönüşe gidecek olan en ucuz fiyat bu. Eğer arzu ederseniz daha başka havayollarını araştırıp bizimle de paylaşabilirsiniz.

 3. Sokakta mı kalacağım, nerede yatacağım ben ?


    
   Tabi ki de sokaklarda kalma gibi bi niyetimiz yok. Annelerimiz bizi sağlam gönderip çürük bulursa bir de o pataklar zaten. Ama lüks bir otelde kalmaya da niyetli değiliz. Çünkü biz ucuz olması için bu geziye baş koyduk. O yüzden öğrencilerin vazgeçilmez mekanı hostellerde kalacağız. E napalım bizde meraklı değiliz elalemin çocuklarıyla aynı odayı paylaşmaya ama katlanmalıyız. Gerekirse kasa taşırız yanımızda, alarm takarız ensemize. Hostelleri de araştırdım çok tatlı, ucuz ve tam öğrenci mekanı dedirten yerler var.
  - http://kpopstay.com/ (ne kadar ucuz bilmiyorum sadece dikkatimi çekti.) 

  Gideceğimiz hostellere burdan bakabiliriz, dünyalar kadar hostel buldum size. Eğer böyle bir yerde kalacaksak tek başımıza gitmemek bizim hayrımıza. Bulun bi arkadaşınızı bi sene önceden alıştırın o da biriktirsin parasını, gidin. Sonra Seul sokaklarında siz kendi oppanızı, o da kendi oppasını arar durur.

 Bu yazımda esas gerekli şeyleri ele aldım. Gezi içeriğini bir hiçe sayarak. Başka bir yazımda 7 günde nereleri gezebileceğimiz hakkında araştırma yapıp size geri döneceğim. Biraz da kültürü hakkında bilgi veririm. Siz hayallerinizi kurun, ben de kurayım, gerçek hayata beş dakika kala uyandırırsınız, annyong !