9 Ağu 2014

Gwanghae (Masquerade), 2012


     Afişiyle, konusuyla, yapımcılarıyla, oyuncularıyla herşeyiyle ölünesi bir film. Old Boy'un senaristinin üstlendiği, başrolünde Lee-Byung Hun'un oynadığı bir başyapıt.
    Gelelim konusuna, gelelim fakat size çok anlatamayiciim. Çünkü izlemenizi istiyorum :)  Filmde birçok saray entrikası, saman altından su yürütmeler, kişilik yanılsaması, şaşırtmalı hayatlar vb. bir sürü şey yaşanıyor.
   Şöyle ki filmde Majesteleri ( choohaa! )  saraydaki dönen dolaplardan etkilenmemek için en güvendiği emir adamına 'Benim bi benzerimi bulun!' diye emir verir. Vezir ve haremağası dışında kralın bu sırrını bilen yoktur. Vezirimiz o adamı arar ve genelevinde soytarılık yapan bir adamı bulur. Fakat tıpatıp benzer, hık demiş burnundan düşmüş. Ayrıca sırf korunmak için değil, kral arada cariyeleriyle kaçamak yapma için de yalancı ikizini kullanıyor.



   Hani tarih filmi dediysem aklınıza sıkıcı bi senaryo gelmesin. Çünkü şöyle ki esas kralımız gayet ciddi, oturaklı, neyin ne olduğunu bilen bi adamken, yalancı kralımız gayet espritüel, herşeye şaka gözüyle bakan biraz da saf bir kralımızdır, daha doğrusu kral değildir :)
   Fakat bu aklı havadalığı, saflığı ve bünyesinin yalan dolana tamamen kapalı oluşu verdiği kararlarda o kadar güzel rol oynuyor ki. bir anda gözünüzde kral ikiye ayrılıyor: Halkını düşünen kral ve kendini düşünen kral. Ben en çok bu filmde yalancı kralı sevdim çünkü filme renk kattı, onun o saflıkları olmasa sıkılabilirdim, mesela bakınız aşağıda bi sahne, kraliçeyi etkilemeye çalışırken :


                             Benden bu kadar, gerisi size kalmış. İyi seyirler arkadaşlarım :)

Aklımda asılı kalanlar:
1. Beni en çok etkileyen sahnelerden biri hatta filmin beni kilitleyen noktası Sawal'ın yaptığı davranış oldu. Daha fazla ayrıntıya giremem, spoiler olur :)

2. Başrolümüzdeki yakışıklımız -cidden çok hoş bir adam, film boyunca hayran hayran izledim fakat bıyık ve sakal varken etkileyici, diğre fotoğrafları sevmedim- Lee Byung Hun G.I. Joe.-Rise of the Cobra adlı Hollywood filminde de yer almış, huu :)
                                                                                                                                      öpüldünüz**