30 May 2014

Nihon House by Lavita


 
  Nihon House sunumuma hoşgeldiniz!
   Öncelikle size konseptimden,temamdan bahsetmeliyim. Japon kültürünü, geleneksel japon evlerini(minkaları), konteynrlardan yapacağımız minik evlere uyarlamak. Konsepti ben seçtim. Japonya' yı sevmediğimden değil ama gönül isterdi ki Kore geleneklerine uygun bir ev yapayım. İşte burada Japon kültürü daha ağır basıyor çünkü ev kültürünün çok belirgin özellikleri var. Araştırırken de fazla zorluk çekmedim. Ayrıca popüler bi kültür. Hocalarımın dikkatini çektim, akıllarını çeldim. Diğer öğrenciler içinde 'Sen şu Japon işlerine girişen öğrencisin değil mi!' adıyla sıyrıldım, iyi bir hile yaptım. Sağol Japonya, sağolun Minkalar!


  Yukarıda görmüş olduğunuz pafta 'Nihon House' un planı. bu arada Nihon House 'Japon evi' demek, demektir umarım çünkü ben uydurdum :) Nihon Japonca'da Japon demek e house ev demekse öyledir herhalde. Neyse. Oturma odası ve köşede bir mutfak, tokonoma, yatak odası, küçük bir geçiş alanı ve tuvalet-banyodan oluşuyor. Neden geçiş alanı ve tuvalet-banyo aşağıda derseniz kağıdıma sığmadı yarıda kesip aşağıda çizmek zorunda kaldım. Fakat tokonoma'yu anlatmak istiyorum. 'Tokonoma' Japonlar için evlerindeki özel bir bölüm,oda. Ülkelerine karşı saygı ve onurun temsil ettiği bir köşe var, raflar ve dolaplar. Genelde bu dolaplar da yüklük olarak kullanılıyormuş. Aşağıda koyduğum kesitte de görebilirsiniz yazacağım. Banyolarında da 'Hinoki' ağacının kullanıldığı bi küvet yaptım. Uzanılarak değil oturarak banyo yapıyorsunuz ve oturduğunuzda küvetin boyu omuzlarınıza kadar çıkıyor. Yerlerde döşeme olarak 'tatami' kullandım. Bu kullandıklarımın çoğunu bi  yazımda  anlatmıştım, bakabilirsiniz.

 Gördüğünüz üzere mutfakta kırmızı rengini kullandım. Herhalde kırmızıyı çok sevdiğimden ama bunu konseptimle uygun düşünürsek Japon rengi de diyebiliriz. Kırmızıyı kullanmak için haklı bir gerekçe. Ortadaki koyu kahverenginin ağır bastığı bölüm size anlattığım tokonoma kısmı. Yine aşağıda kagıda sığmayan, üvey evlat muamelesi gören zavallı banyocuğum.



   Soldaki mutfak perspektifim, gösterişsiz, şatafatsız bi mutfak olsun istedim aynı Japon halkı gibi. Çok sade olmasından ötürü kırmızı renkle biraz da olsun hava katmak istedim. Sağındaki de oturma alanım. Gördüğünüz üzere tüm oturma grupları zemine sıfır. İşte en sevdiğim minka özelliği. Küçük masalarda aynı şekilde. Duvarda hasırlardan yapılmış aksesuarlar ürettim, tasarladım tabii ki kağıt üzerinde. Gerçekten yapacağım günler de olacak inşallah :D Aşağıda görmüş olduğunuz renkli, desenli güzel şeyler de benim konseptimi anlatan görsel bir pafta, dikkatle inceleyiniz.


 Şimdi sizleri maketimle ve küçük fusumamla (dış kapı) başbaşa bırakıyorum:

-Maketimin ön görünüşü

 -Maketimin üstten görünüşü


                                                                 - Minik fusumam 1

- Minik fusumam 2

                                                                                                   Yorumlarınızı bekliyorum. **öpüldünüz