14 Mar 2014

Komşum Totoro (Tonari no Totoro) - 1988



    Bu animeyi yeni izlediğim için beni sopalayabilirsiniz, haklısınız da. Nerden olduğunu bilmediğim ama hep aşina olduğum bi isimdi Totoro, daha anime olduğunu bile bilmediğim cahillik yıllarıma dayanan :)  Okuldu, dersti derken blogla hiç ilgilenemedim, blogu bırakın ölüp geberdiğim dizilerimin sonunu getiremiyorum kaç haftadır. Bu benim için cidden acıklı ötesi bir olay. Haftaya vizelerim başlıyor o yüzden bu haftasonu izleyebildiğim kadar dizi ve anime izleyeceğim. Az önce de  'Komşum Totoro' yu izledim. Hemen onun çok sempatik kurgusu tazecik aklımdayken görüşlerimi yazıvereyim :D
   Satsuki ve Mei adında iki kız kardeş vardır. Mei daha küçük yaşta, ablası Satsuki ise okul çağında. İki kız kardeş ve baba başka bir eve taşınırlar. evi güzelce temizlerler. Kızlarımız evin içinde koşturup durmaktadır, çok neşeliydiler ya canlarım :) Babaları 'Hadi bakalım, arka kapıyı bulun' der oyun oynar onlarla. Kızlar da arka kapıyı açarken küçük siyah topçuk gibi şeyler görürler. büyükler onların toz tavşancık olduğunu söyleyerek geçiştirir. Annemiz ise bir hastalıkla mücadele etmektedir ve hastanede yatmaktadır. arada bir gider ve ziyaret ederler.

  Bir gün Mei bahçede dolaşacağım diyere çıkar, çantasını şapkasını da almış, paytak paytak geziniyordu bahçede. Yerde meşe palamudu muydu neydi onlardan bulur. Sonra küçük bi tavşancık görür. tavşan mı desem demesem mi karar veremedim tamamen hayalgücüyle çizilmiş tatlı bişey :)
 Onu takip edeyim derken tünel gibi bi yere gider. Dursana yerinde illa başına iş açacak, acaba başına bişey geldi mi, noldu onu da siz izleyerek bilin artık söylemeyeyim ^^ 

     Aklımda asılı kalanlar:
 
* Filmde Mei' ye bayıldım. Hareketleri, sempatikliği hele paytak paytak yürümesi hele ki küstüğünde yüzünün mahkeme duvarı gibi olması, ıhhag yerim !
 * Totoro'nun yumuşacık karnında tek uyumak isteyen ben miyim, izlediyseniz kesin siz de istemişsinizdir. Ah şimdi orada kestirmek vardı..
 * Kedi otobüse ne demeli, koltuklarına gömülmek istedim. Japonca hocamın kedi otobüs kalemliği var. Bi kız ' Totoro!' diye çığlık atmıştı da cahil gibi anlamamıştım şimdi daha iyi anlıyorum hoho ^^
 * İzlemek isterseniz bu da filmin fragmanı: Komşum Totoro
                                                                                                                         
**Öpüldünüz

0 yorum:

Yorum Gönder